Zuzi Social Media Manager

feb 13, 2024
Moje tipy na lepšie dosahy na IG

Čo som zmenila pri mojej tvorbe na Instagrame, aby som prerazila cez 300-400 zahliadnutí?

Začať tvoriť obsah na sociálnych sieťach je pocit plný očakávaní, endorfínov z nových sledovateľov, možno trošku strachu a  chce to odhodlanie. 

 

Na začiatku si hovoríme, že musíme vytrvať a výsledky sa určite dostavia.

Problém nastáva vtedy, keď už prešla nejaká doba my sme sa zasekli na nejakých nízkych číslach dlhšiu dobu a dochádza nám motivácia, prestávame v tom vidieť zmysel a mozog sa vtedy s nami hrá a ponúka nám myšlienky ako: „načo to robíš, veď aj tak sú omnoho lepší tvorcovia,“ „proste na to nemáš, rob niečo zmysluplnejšie,“ a podobne. Ak ste to tak nemali, tak ja som to tak presne mala. 

 

Ale nevzdala som to. Pozmenila som stratégiu, vytrvala som a išlo to. Dnes vám tu prezradím to, čo najviac fungovalo mne, na prekročení tých začarovaných 300 – 400 zahliadnutí.

 

Na fotke vpravo je screenshot z časového obdobia 04.12.2023 – 14.12.2023. Čiže momentálne dva mesiace dozadu.

1. Sledujte trendy videá a rýchlo naskočte na ne

Pozerajte rôznych tvorcov z vášho odvetvia. Pozerajte aj zahraničných. Ja osobne pozerám aj španielsku tvorbu, pretože tí ľudia majú pre mňa naozaj super nápady a hlavne také, ktoré nevidím na každom druhom videu z našej tvorby alebo anglickej. Síce neviem po španielsky, ale pointu nejako pochopím. 

 

Ako zistíte, že to bude trend? Podľa mňa vaša intuícia vám to hneď napovie, keď uvidíte nejaké dobré a chytľavé video, ktoré ste ešte nevideli. No a keď si rozkliknete audio, pozriete si aké videá iní ľudia tvoria naň, či sa pointou zhodujú a aké majú tie videá dosahy. Bonusom je, ak samotné audio nemá ešte 10 000 použití. Vtedy je veľká šanca, že práve toto bude trend. 

 

Samozrejme, majte premyslenú stratégiu a riaďte sa podľa nej. Ak ale uvidíte naozaj nejaké dobré video, z ktorého budete mať pocit, že to bude trend a hodí sa to do vášho zamerania, použite ho! A najlepšie ho použiť ešte vtedy, dokým nie je všade. Takýmto spôsobom viete rýchlo osloviť veľké množstvo ľudí, a ak po rozkliknutí vášho profilu sa im bude vaša tvorba páčiť, dajú vám follow.

 

V predchádzajúcom screenshote bolo posledné video pridané dňa 14.12.2023 a hneď 17.12.2023 som pridala trendy video, ktoré som natočila hneď ako som ho prvýkrát uvidela a rovno som ho aj zverejnila. A malo vtedy môj najväčší úspech. Pritom toto video som mala za chvíľu natočené, postrihané a pridané. Jednoducho som využila silu trendy videa. Od toho videa, ktoré má v úvodzovkách „len“ vyše 3 000 zhliadnutí, sa to tak nejako všetko rozbehlo.

 

20.12.2023 – ďalší a ešte väčší trend. Zaujímavé bolo, že tento trend bol v zahraničí už pomaly na ústupe, mala som aj ja z toho taký zmiešaný pocit, či ho ešte vôbec pridať, ale pridala som a zrazu, neviem ani ako, mi začali pípať upozornenia – hlavne lajky a sledovania. 

 

Dôležitá vec na záver ku trendom, nezabúdajte aj do trendy videí pridať nejakú hodnotu pre toho sledujúceho. Myslíte na to tak, že teraz máte šancu ukázať tú hodnotu aj väčšiemu množstvu ľudí a zvýšiť si tak šancu, že vám dajú follow.

2. Kradnite

2. INŠPIRUJTE SA a prispôsobujte!

Načo vymýšľať novú stratégiu, keď si vieme ľahko zistiť čo funguje na sociálnych sieťach a čo nie. Ak si myslíme, že my zmeníme celý Instagram a ľudom sa to jednoducho bude páčiť, nie je to až taká pravda. Áno, môže sa stať, ale to už potrebujeme naozaj 120%nú kvalitu všetkého.

 

Našťastie pre nás, my si to môžeme uľahčiť, nechať sa inšpirovať a prispôsobiť si to podľa seba. Pretože aj pri „kradnutí“ príspevkov, musíte byť v nich autentickí a na nič sa nemôžete hrať. 

 

Kde hľadať inšpiráciu? Ak ešte nemáte (veľká chyba) vyhliadnutých úspešných ľudí vo vašej oblasti na Instagrame alebo TikToku, urobte to hneď teraz. Hľadajte podľa kľúčových slov vo vyhľadávaní. Nájdite si hlavne takých ľudí, ktorí sú vám podobní a dobre sa vám na nich díva, sú vám sympatickí a našli ste sa v ich tvorbe. To je veľmi dôležité.

 

Ak ich máte, SUPER! Teraz si pozrite celý ich Instagram. Pozrite si ich najúspešnejšie videá a hneď si ich aj ukladajte do osobitného priečinku na Instagrame, aby ste už vedeli, kde máte hľadať inšpiráciu. Snažte sa tú inšpiráciu hľadať hlavne z najnovších príspevkov, pretože to, čo fungovalo pred pár mesiacmi na sociálnych sieťach, dnes až tak nefunguje. 

 

Snažte sa tak prísť na ich stratégiu, úspešnosť, angažovanosť ľudí a zanalyzujte si to všetko do nejakej tabuľky, aby ste na to časom nezabudli a mali omnoho lepší prehľad nad celou situáciou.

Ja som si myslela, že viem čo robím, že určite to robím správne, nič som si nezapisovala, robila som to tak „odoka“ a výsledky biedne. Potom som sa tomu povenovala a nezabralo mi to ani nejako veľa času a hneď som vedela čo mám zmeniť, čo vôbec ľudí nezaujíma a podobne.

 

Dám vám tu príklad jedného videa, ktorým som sa inšpirovala od úspešnejšej tvorkyne na Instagrame, a to má zatiaľ najväčší úspech na mojom profile. Bohužiaľ som už nenašla to video, z ktorého som brala inšpiráciu, ale stálo to za to.

3. Netvorte obsah, ktorý vás nebaví!

Existuje množstvo druhov formátov príspevkov, ktoré môžete tvoriť aj bez toho, aby ste sa kvôli tomu trápili. Nie pre každého je natáčanie videí, kde rozpráva do kamery, niektorých naopak nebavia krátke videá a podobne. Proste 100 ľudí, 100 chutí.

 

Ja som jendo obdobie chcela silou mocou pridávať nápady na príbehy na Instagram, pretože som videla u viac tvorcov, že im tieto videá pekne idú a majú z nich naozaj super čísla. Tak som sa do toho dala. Problém bol, že mňa to nebavilo a robila som to z môjho vlastného donútenia. Myslela som si, že si zvyknem po čase, ale skôr som si k tomu vypracovala ešte väčší odpor. A to neberte v zlom. Ja si rada pozriem také návody, baví ma sa vyhrať s príbehmi, ale to natáčanie a komentovanie nebolo moc pre mňa. Momentálne natáčam návody, kde primárne používam Capcut, a to ma baví omnoho viac. 

 

Taktiež som sa snažila mať zo začiatku krásne upravený feed na Instagrame, no úprimne som nad tým len trávila úplne zbytočne veľa času a po čase ma to už ani nebavilo. Preto som grafiku úplne zjednodušila a myslím si, že to aj lepšie pôsobí na ľudí. 

 

Nájdite si teda taký štýl príspevkov, ktorý vám vyhovuje a našli ste sa v ňom. Skúšajte ale aj ostatné typy, no zbytočne to nesiľte. Veľké pozitívum tejto doby na Instagrame je to, že ľudia už viac hľadajú autentickosť a ľudskosť ako dokonalosť, preto môžeme byť naozaj samým sebou. 

 

Dajte do tvorby srdce, ľudskosť a prirodzenosť.

 

Zuzi Social Media Manager Instagram - správa sociálnych sietí
Zuzi Social Media Manager Instagram - správa sociálnych sietí

4. Dajte o sebe vedieť

Predpokladám, že máte určenú cieľovú skupinu a viete pre koho tvoríte. Ak áno, začnite sa sami ukazovať vašej cieľovej skupine a budujte komunitu. Komentujte a lajkujte im ich príspevky, odpovedajte na príbehy, napíšte im správu raz za čas a podobne. Možno vám hneď nedajú follow a nekúpia od vás produkty či služby, no pomôže vám to v budúcnosti. 

 

Bonusový tip: urobte to presne potom, čo pridáte nový reel, lebo im sa hneď ukážete v upozorneniach, rozkliknú si vás a pozrú (väčšinou) najnovší príspevok, čo môže Instagram vyhodnotiť, že tento príspevok je dobrý a posunie ho ďalšiemu publiku.

 

Odpovedajte taktiež na komentáre a správy. Dajte si na tom záležať, lebo aj tak sa budujú vzťahy na sociálnych sieťach.

 

5. Využívajte silu automatizácie správ

Pravdepodobne aj ty si tu, lebo si komentoval môj príspevok a ja som ti v správe poslala link na tento článok.

 

Čo keď vám poviem, že takéto automatizované správy môžete využívať aj vy a ešte aj zadarmo. Postačí vám na to manychat.com, kde sa zaregistrujete a vytvoríte automatizáciu na nejaký príspevok, kde keď niekto komentuje špecifické slovo, pošle sa mu automaticky správa + odpoveď na komentár.

 

Je to úplne jednoduché a dokážete z toho vyťažiť naozaj veľa, pretože povedať vo videu „Link v Biu“  je už naozaj stará škola a ľudia sú už leniví ísť na váš profil a rozkliknúť si bio. Keď im však poviete napríklad „Komentuj slovom Ahoj a pošlem ti to správou,“ máte omnoho väčšiu pravdepodobnosť, že ten človek sa naozaj dostane na ten link. Navyše vám to dokáže aj pekne zviditeľniť samotný reel, pretože angažovanosť na príspevku sa zvyšuje a Instagram posunie tento reel zas ďalej. 

 

 

Krátky záver

Tieto tipy mám naozaj ja sama odskúšané a som s výsledkami nadmieru spokojná. 

 

Pamätajte ale, že musíte si najskôr určiť cieľ, cieľovú skupinu, stratégiu a podobne, ale verím, že to už máte.

 

Čo vyplýva z tohto článku?

Využívajte trendy, prispôsobte si ich podľa vašich predstáv, sledujte „konkurenciu“ a inšpirujte sa nimi, urobte si analýzu ich stratégie a snažte sa ju čo najviac využiť, buďte samým sebou, tvorte taký obsah, ktorý vám najviac vyhovuje, budujte komunitu aj tým, že budete písať vašej cieľovej skupine nejaké pekné správy/komentáre a využite silu automatizácie správ a komentárov.

 

Dúfam, že vám tento článok niečo dal a verím, že ostávame v kontakte. Prajem vám všetkým veľa úspechov!

 

Ak máte nejaké otázky alebo nápady na ďalšie články, napíšte mi to to do komentára. 

Momentálne sa venujem aj tvorbe UGC videí a ak chcete vedieť o tom viac, určite sledujte môj profil: @zuzi_smm a tu vám prikladám jedno video z mojej tvorby. 


ĎAKUJEM za váš čas! Veľmi si to vážim <3

More Details

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *